De leden van de cliëntenraad kunnen op werkbezoek gaan. De leden gaan dan kijken op een dagbesteding of woonlocatie. De leden ervaren hoe het echt is op de dagbesteding of in de woongroep.

Waar gaat de cliëntenraad op letten tijdens het bezoek? Schrijf dat van tevoren op.

Je kunt goed kijken hoe het eraan toe gaat. Maar je kunt ook vragen stellen aan cliënten en medewerkers.

Maak altijd een verslag van het bezoek.

Andere manieren om contact te hebben

Er zijn nog veel meer manieren om contact met de achterban te krijgen. Wat een goede manier is, hangt af van wat het doel is.

  • Een kraam
    Dat werkt goed op een informatiemarkt of open dag.
    Leg in je kraam folders en andere materialen over de cliëntenraad of ander onderwerp.
    De mensen in de kraam kunnen vragen van mensen beantwoorden.
  • Organiseer een speciale themadag
    Bijvoorbeeld als er veel over een thema (onderwerp) is te vertellen en uitleggen. Vaak wordt er een deskundige gevraagd wat te vertellen.
  • Schrijf een prijsvraag uit
    Zo daag je mensen uit om mee te denken.
    Bijvoorbeeld over de naam van een nieuwe locatie.

Of verzin iets anders.

 

Delen op social media