Update: verzoek tot uitstel toegekend Jaarlijks moeten zorginstellingen gehandicaptenzorg informatie over de kwaliteit van hun zorg en dienstverlening aanleveren. Daar hoort ook het kwaliteitsrapport bij. Door de coronacrisis is het voor zorgaanbieders moeilijk om het kwaliteitsrapport voor 1 juni 2020 af te hebben. Op verzoek van de Stuurgroep Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg krijgen zorgaanbieders uitstel tot 1…

Lees meer

De Wmcz 2018 bepaalt dat zorgaanbieder en cliëntenraden een medezeggenschapsregeling opstellen. Het LSR stelt samen met de brancheorganisaties van zorgaanbieders een modelregeling op. Door de coronacrisis is de oplevering daarvan vertraagd. De medezeggenschapsregeling is een belangrijk document dat zorgvuldig moet worden opgesteld. In de medezeggenschapsregeling leggen zorgaanbieder en cliëntenraad vast hoe de medezeggenschap geregeld is.…

Lees meer

De coronacrisis leidt tot veel vragen. Het is crisistijd en veel wijkt af van het normale. Maar wat betekent deze situatie voor rechten van cliënten? En wat kan de cliëntenraad? Hieronder veel gestelde vragen én antwoorden naar aanleiding van vragen die het LSR krijgt van cliëntenraden. De vragen komen uit verschillende zorgsectoren.

Lees meer

Door de corona-crisis gelden er allerlei maatregelen. Voor u is er waarschijnlijk ook veel veranderd. Wilt u met iemand praten over uw situatie? Dan kunt u contact opnemen met de Vertrouwenspersoon Zorg, klachtondersteuner of Cvp Wzd van het LSR. In normale tijden staan we voor u klaar als u niet tevreden bent over de zorg.…

Lees meer